Tuesday, February 10, 2015

Insan biasa

Aku bertudung bukan kerana aku bijak agama, bukan pula kerana aku wanita yang sempurna tanpa cela •
---
TETAPI aku bertudung kerana ingin mentaati salah satu perintah ALLAH TA'ALA, dan menutup salah satu pintu dosa •
---
Panjang tudungku bukan kerana aku lebih baik, tetapi hanya ingin menjadi yang lebih baik. Untuk mak ayah. Aku sayang mak ayah sebab itu aku begini •
---
Seringkali aku dengar alasan ''Hidayah belum dapat'' Kata kata apa yang engkau mahu dustakan lagi wahai Hamba Allah. Hidayah kalau tak cari memang tak akan dapat. Tidak mahukah engkau menjadi seperti permata yang dicari? •
---
"Disaat wanita itu memilih untuk kekal dalam tawakkal Rabb-Nya, dia tetap menjadi wanita yang paling tinggi darjatnya" •
---
Ayuh sama sama kita berhijrah. ������

No comments:

Post a Comment