Sunday, February 18, 2018

Pemilihan warna Tudung mengikut Kulit

Meh sini kita kenalpasti apakah warna tudung yang sesuai untuk kulit..  Akak tau selama ni uolls hentam je kan pakai Tudung warna ape,asal kena dgn warna baju... Ehh akak pun sama jugak macam uolls

Jom baca

❤ Kulit putih  ❤

Orang yang mempunyai kulit putih dan cerah amat beruntung kerana boleh mengenakan kebanyakkan warna tanpa sebarang masalah.
Warna yang sesuai untuk orang berkulit cerah adalah warna-warna solid seperti hijau, merah, hitam dan biru. Namun harus dihindari warna-warna pastel yang terlalu lembut seperti baby blue, soft green atau kuning cair. Warna putih juga harus dielakkan kerana akan membuatkan wajah anda kelihatan pucat.

❤ Sawo matang ❤

Untuk anda yang berkulit sawo matang, warna pastel dan warna gelap adalah pilihan yang baik. Memilih warna lavender dan maroon akan membuatkan muka anda lebih cerah dan cantik. Sila hindari warna-warna yang seakan warna kulit anda iaitu warna coklat dan juga warna yang terlalu terang seperti kuning.

❤Kuning langsat ❤

Bagi anda yang mempunyai kulit kuning langsat sangat sesuai mengenakan tudung berwarna cerah seperti pink,biru dan kuning. Warna-warna ini akan membuatkan wajah anda lebih segar dan akan menyerlahkan kecantikkan wajah anda. Warna-warna yang harus dielakkan ialah coklat, oren, kelabu, hitam dan gold kerana akan membuatkan wajah anda nampak kusam.

❤ Kulit gelap ❤

Anda yang berkulit gelap selamat dengan warna-warna pastel atau keemasan kerana akan mencerahkan kulit anda. Sila hindari warna-warna malap dan gelap seperti hitam, coklat dan oren gelap kerana akan membuatkan kulit anda menjadi semakin gelap.

Pemilihan warna yang tepat bukan sahaja dapat menyerlahkan kecantikkan anda tetapi dapat menaikkan mood anda sehari- harian.

Sekian tips pemilihan warna tudung dari.

1 comment:

  1. Nice sharing!!! ^^ sebelum ni main redah je pakai tudung tak ikut warna kulit hahah!

    ReplyDelete