Thursday, November 21, 2013

berubah

asalamualaikum

Bila aku lihat orang yang pakai pakaian yang menutup aurat, aku terasa nak ubah diri aku. Sering pakai seluar dan t-shirt lengan pendek. Kadang-kadang aku tak pakai tudung. Solat pun jarang. Ya Allah!!! Bertapa dosanya aku.  Aku ingin jadi seperti kawan aku yang lain yang menutup aurat penuh. Aku sering melihat irine nadia bercerita tentang dirinya yang sudah menutup aurat sepenuhnya.
   
 Aku mula start dengan membeli shawl yang labuh. Aku juga mula memakai baju lengan panjang tapi jarang sebab aku hanya ada 3 pasang ja baju lengan panjang. Aku nak beli kain skirt labuh yang comel-comel. Mungkin itu dulu yang akan aku buat. Solat akan aku usahakan untuk penuhkan lima waktu. Doakan saya untuk berubah.

aku fikir umur dah 16 tahun tapi tutup aurat tak penuh lagi. bertapa dosanya aku. aku harap aku sempat bertaubat.


No comments:

Post a Comment